|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / OSEMI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
OSEMI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborný seminář medicínské informatiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KIV/ZOF a KMA/MSM a KIV/DVM
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšířit znalosti studentů o vědecké přístupy používané pro řešení pokročilých problémů medicínské informatiky, zejména problémů řešených odbornými skupinami na ZČU.
|
Požadavky na studenta
|
Pro získání zápočtu student musí:
- aktivně se zúčastnit alespoň 2/3 seminářů (aktivitou se rozumí kladení kvalifikovaných otázek a věcné příspěvky do diskuze, k čemuž může být zapotřebí samostatné nastudování odborného materiálu poskytnutého přednášejícím),
- provést analýzu a srovnání dvou či více přístupů řešení daného odborného problému např. na základě samostudia klíčové monografie, 3 odborných článků z oblasti, apod.
- a prezentovat výsledky analýzy na semináři s diskuzí.
Mezní termín pro získání zápočtu je stanoven na 31.1.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
Seminář je organizován formou přednášek a diskusí k těmto přednáškám. Sylabus přednášek je uveřejňován každoročně Katedrou informatiky a výpočetní techniky před zahájením semestru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Meško, Dušan; Katuščák, Dušan; Findra, Ján. Akademická příručka. Martin : Osveta, 2006. ISBN 80-8063-219-7.
-
Doporučená:
Davis, Martha; Davis, Kaaron J.; Dunagan, Marion. Scientific papers and presentations. San Diego: Academic Press, 2012. ISBN 978-0123847270.
-
Doporučená:
Duarte, Nancy. Slajdologie : tajemství tvorby skvělých prezentací. 1. vyd. Brno : BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0009-4.
-
Doporučená:
Matthews, Janice R.; Matthews, Robert W. Successful Scientific Writing : a step-by-step guide for the biological and medical sciences. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-69927-3.
-
Doporučená:
Široký, Jan. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3510-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
12
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se anatomicky v lidském těle na úrovni středoškolských znalostí |
charakterizovat elektrofyziologické procesy probíhající v lidském těle |
popsat vlastnosti nejčastěji používaných diagnostických a vyšetřovacích metod (např. CT, MRI, PET, EKG, EEG), tj. na co ta či ona metoda je vhodná, jakou strukturu a charakter mají data pocházející z těchto metod |
charakterizovat datové formáty a struktury používané pro uchovávání strukturovaných i nestrukturovaných dat |
popsat základní statistické metody testování hypotéz v případě normálního rozložení |
vysvětlit principy polynomiální interpolace a aproximace dat a definovat základní metody používané pro tyto účely včetně metod regresních |
vysvětlit význam redukce dimenze vícerozměrných dat, vyjmenovat metody k tomu určené, detailněji popsat metodu hlavních komponent (PCA) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
analyzovat popsaný algoritmus z hlediska jeho výpočetní a paměťové složitosti, nároků na další zdroje, apod |
implementovat v libovolném programovacím jazyce algoritmus dle jeho popisu s využitím dostupných knihoven |
přečíst a pochopit odborný text napsaný v anglickém jazyce (tj. čtení na úrovni C1) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
ovládá čtení v anglickém jazyce na úrovni C1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v šíři poznání medicínské informatiky na úrovni aktuálního výzkumu na instituci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat cizojazyčné odborné a vědecké texty, shrnout jejich obsah a posoudit jejich význam pro obor i pro vlastní práci |
prezentovat klíčové poznatky nedávného výzkumu před publikem |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|